Tuesday, July 20, 2010

..susahnye nk bangun subuh..




...lenanya tido.kul 10 baru bangun ish3.. emm agak2 solat subuh x.. hehe terlajak la tuw..

mereka menganggap ia perkara biasa..
tp pada aku,ia sangat menyedihkan :( mana mungkin meninggalkan solat subuh dianggap perkara biasa.. lebih2 lagi atas sebab yang xboleh diterima maen FB,tengok movie n sebagainya..

aku terdetik untuk menulis tentang perkara ini adalah kerana..

suatu hari aku didatangi salah seorg clazmate ku,lelaki.

katanya..ada sesuatu yang ingin disampaikan
(curious!mesti la,tibe2 die ckp cmtu.saspen woo) xdela..die cakap die susah nk bangun subuh..
(huh,ingt ape la td an)

dia mintak pendapat aku..
emm
so..dengan izin Tuhan,tips aku bg kt die berkesan..
nk tahu ape ^_^



ambik wudhuk sebelum tido!
ramai yang tahu pasal ni tapi xpenah praktik kan,betul x..
(termasuk aku huhu) emm tapi sekarang aku sgt mempraktik kannya.. sgt berkesan..trust me^_^
niatkan dalam hati yg kita nk bgn subuh!
kalo boleh..elakkan drpd melakukan perkara sia2 sebelum tido..
(xmo tgk movie..chat mende2 xberpaedoh n yg sewaktu dgnnye..)
lastly..yakin betul2 yg kita memang nk sgt2 bngun subuh
Insyaallah..berkesan. Aku dh buat..
Kawan yg sgt susah nk bangun tu pn dah buat..
(Alhamdulillah sekarang muke die berseri2..nur subuh hehe)
sekarang die kongsikan kat kawan2 yang laen..
anda bila lg??
(entri ini untuk those yg susah bgn subuh..anda orangnye??
moga kita sama2 dapat berubah ke arah kebaikan..amin.. )

No comments: