Saturday, October 24, 2009

"kakak sayang"

nurul:"jgn bgtaw taw sy blk"
my rumet:"dia da tahu dh.
rasanya die lg suka awk blk..

emm..untuk sbuah hati yg Tuhan anugerahkan ini,
kata2 itu sudah cukup menikam dadaku. Meski zahir ianya
masih sempurna di mata.. Sesungguhnya bicara itu lebih tajam dari mata pedang..
lalu terimbas kembali sewaktu d matrix..lirik lagu yg amat sesuai..

kata ibarat pedang yg tajamnya
bisa membunuh lawan
kata2 yg berhikmah menyedarkan kita
kata madah pujangga
bisa menjadi pedoman manusia
jagalah bahasa kita
jgn disalah guna

aku sendiri tidak pasti bagaimana bermulanya permusuhan ini
sama seperti aku tidak pasti bila akan berakhir smua kisah tragis ini
terlalu banyak air mata yg aku bazirkan
hanya kerana sebuah ikatan
dan hanya kerana aku memegang kuat 1 prinsip
smua umat islam itu bersaudara
biar ku terpaksa mencalari hati ini
mendengar kata2 panas yg keluar dr kakak syg ku itu
terkadang aku sendiri hairan,benarkah msh wujud manusia sebegitu
mengeluarkan kata2 penuh benci tnpa menyedari ada yg dilukai
apa msh sempat untuk sebuah kemaafan,bila pintu taubat dibukakan
dan aku,masih tidak pandai menympan dendam,
juga tdk pandai memasang niat jahat..
biar kuluah rs tidak puas hati ini di bibir,
tetap saja hatiku tersentuh bila dia menghulur salam kedamaian
padahal bukan aku xtahu, tetap saja dia membenci diriku
bodohkah aku??tidak..
aku cuma yakin,doa ku telah sampai kpdNya
Dia pasti mendengar bila ku kait untaian doa penuh tulus
buat kakak sayang ku itu..
tiada yg lebih membahagiakan apabila
Yang MahaKuasa menunjukkan kekuasaanNya
bagaimana sekeping hati yg keras bisa lembut spt baldu
kerna masakan kau tidak tahu..
Dia yg Maha Berkuasa membolak balik kn hati manusia..
Semoga aku masih boleh tersenyum saat itu..amin..
kerna aku ingin persis Rasulullah
tetap saja tenang walau dibenci..
Owh Muhammad,aku terlalu merindui dirimu..
dan segala2 yg kaubawa demi ku
dan seluruh umatmu.. =)


No comments: