Sunday, February 12, 2012

..on that day ^^..


..
signboard tertulis 'Bagan Serai'
sahabatku memegang tanganku
pandangan kami bertaut
mengurut dada agar lebih bertenang
walau desah nafas semakin kencang..

..wuwuu nevesnya kalah pengantin..
macam aku pulak yg nk kawin erk!
bunyi kompang menandakan
pengantin sudah pun sampai
aku menghabiskan baki makananku
merenung wajah sahabatku d sebelah
tersenyum penuh makna..
debaran menanti pengantin d muka pntu..
selangkah pengantin menapak masuk
selawat memenuhi ruang dewan..
Subhanallah..


..Hampir gugur seluruh air mataku
ya Allah,
inilah detiknya
inilah saatnya
dan inilah ketikanya
merenung kembali sahabatku dsbelah
senyuman masih tidak lekang di bibirnya
aku membalas...
hanya kita!

..Pengantin melangkah dgn tenang
langsung duduk
untuk acara 'makan beradab'
aku merenung
dr lensa kameraku..
lalu pandangan bertaut..
Biar ak tidak dpt melihat wajahnya
dari ekor matanya,
aku tahu dia bahagia..
Alhamdulillah..
Mabruuk sayang.
Kalian pasangan terindah
yang pernah ku lihat..


Subhanallah..
begini rupanya ceritaMu Tuhan
indah dalam pesonanya
aku bahagia
melihat senyumnya
senyuman yang menjadi bukti
mereka tlh mnyempurnakan
iman mereka
Tika pipinya ku cium.
Getar suaranya berlagu syukur
Barakallahufiq..
Barakallah..
hati mnyulam doa.
amiin..amiin..


..Syukur,
usai kita tahu kisah cinta kita sbegitu
Subhanallah
hikmah ijab kabul itu
sgt indah bukan..
Menghias seri agama yg kita anuti

..takungan air mata akhirnya pecah..
tatkala hari berakhir dgn penuh makna
lega..
kami saling berbalas senyuman
terungkai satu teka-teki
Alhamdulillah..
seterusnya??
kita akan tgu lagi...
dgn penuh sabar
^_^



..pasangan JT yg pertama..hee emm agak2 sape menyusul ye?? >_<



2 comments:

Anonymous said...

nurul, bestnya awak pg majlis diorang T_T Rindu wa..

NuRuL said...

..yup!hee best sgt..ske tgk dorg ^_^