Wednesday, October 20, 2010

..maaf,aku memilih untuk diam..


“…fal yakun khairan au lisashmut”!

(katakan yang baik-baik saja, atau kalau tidak lebih baik diam"



..
maaf kerna aku memilih untuk diam..
bukan ak tidak waras untuk menilai siapa benar.
bukan bermaksud ak membiarkan yg salah itu menang cuma..
ak mulai menyedari,ak sudah melampaui batasan seorang hamba.


..Ya,tutur ini!
aku lalai memegang amanah Tuhan yg satu ini..
menjaga bicara ini..(Wa'fuanna Ya Rabbi..)
Perumpamaan manusia yg memperkatakan tentang saudaranya sendiri:
adalah sama seperti memakan daging saudaranya sendiri.
terpana,tersentap!
bangun dari sebuah keangkuhan yg maha tinggi.
aku alpa sejenak,lama termanggu..
maaf kawan..aku khilaf..




..Well!well!Manusia,manusia..
Kita tidak dicipta untuk menghukum!!
kita tidak punya hak utk itu pn.
malah,kita tidak pernah layak..
Lupa mungkin,kita hamba..hanya hamba..

..Sedari,manusia xkan lari dari kesilapan.
kalo tidak,xkan dicipta syurga n neraka bukan.
kamoo tahu yg salah betol itu akan diadili.
Allah berjanji mengambil kira semua biarpun hanya sekecil zarah.
Tuhan tu adil (kite je xsedar huu~)

..Sayangnya..
xramai yg menyedari.
saat diri dilukai,Tuhan dipersalahkan..

"mengapa seringkali aku dilukai"
"mengapa hanya aku dipersalahkan"
..mengapa n mengapa..


..Renung sekejap sayang..

Disakitkan-NYA kita sekejap,

tapi cepat-cepat disembuhkan semula kerana cinta-NYA,

disusahkan sedikit agar insaf

namun segera di senangkan semula, itulah belaian-NYA.

Dimarahkan juga kadang-kadang kerana sayang, namun tidak lama kerana kasih-NYA.

Dipangil-pangil kepada-NYA, untuk meminta itu dan ini,

Tuhan amat melayani hambanya, tapi si hamba tidak peduli langsung!!



..emm jangan pernah berhenti berharap..
(keep praying)
bila masanya Allah tinggalkan kita saat kita dlm kesusahan.
xpernah,sekali pun kn.
kalo ada,bukan salah Dia tp..
salah kita,koreksi diri..n berhenti sekejap.
muhasabah n tanya hati..
apa hikmah Allah membiarkan ini semua terjadi???
terlalu banyak yg harus disyukuri kerna
xterhitung semua yg Tuhan dh bagi,lalu..
nikmat Tuhan manakah yg kamoo dustakan!!!!

* post ni xditujukan khas utk sape2,
baek buruk terkena kt diri sendiri jgk.
4those yg involve..(trmasuk aku emm)


"basahkan dirimu dgn wudhuk,
kucup sejadahmu dlm sujud n biarkan bulir2 jernih itu mengalir
membasahi jiwa kalian..
moga tenang bernafas di hdpnNya..
menyebut namaNya,menghitung hari2 yg tinggal dbumiNya
apa masih sempat meraih sebuah keampunan n kemaafan??
(mungkin saat itu kita kn brtemu jwpn utk doa2 kita selama ni)"




No comments: