Sunday, August 29, 2010

..saat kamoo memilih dia..



suatu saat yg lalu,
tika Allah mengambil kembali apa yg dipinjamkan untuknya:


"syg..(panggilan untuknya)
kehilangan lelaki yg kita sgt syg adalah sebuah bukti kasih syg Tuhan.Menjauhkan kita daripada sesuatu yg tidak sepatutnya wujud dalam hidup kita.
Perasan atau tidak,saat lelaki itu wujud dalam hidup kita,
sering kali kita terpaksa memilih antara dia ataw kwn2 kita..
keluar mkn dgn dia ataw kwn2 kita..
memilih untuk memikirkan dia ataw kwn2 kita..
menyelesaikan masalah dia ataw masalah kwn2 kita..
merindui dia ataw kawan2 kita..
buat ape2 pun dengan dia ataw kwn2 kita..
percaya ataw tidak,kita akan memilih dia daripada memilih kwn2 kita.



..Lalu..pernahkah kita memikirkan perasaan kwn kita??
kerana dia,kita lupa..
siapa bisa mengesat air matamu saat kamoo menangis?
siapa bisa menggenggam erat tgnmu saat dia menyusahkan hidupmu?
siapa yg mendengar keluhanmu saat dia melukai hatimu?
siapa menyuruh dirimu bersabar akan karenahnya yg terkadang xbrperikemanusiaan?
siapa yg memeluk erat dirimu saat dia meninggalkanmu sendirian?
jawapannya kawan2 kerna..
hanya kwn2 yg bisa mngesat air matamu,memegang tgnmu,
memeluk erat dirimu..bukan dia.
kerna dia bukan siapa2 untukmu syg..


..mungkin saat dia hadir dalam hidup kita,
kita berasa sgt bahagia.

Biarpun lbh banyak air mata daripada ketawa..
kita tetap berkata kita bahagia.bahagiakah begitu?
hati yg kerap kali menipu hanya kerana dia.
ketika itu kita xperasan,kwn2 telah menyedari kemuraman hidup kita. namun xdiluahkan tentang itu..
bimbang,mereka dituduh iri hati dgn kita..

..Akurlah,
kehilangan dia menyedarkan kita dr lena yg panjang.

dia hanya fantasi yg xpasti..
hargai pada yg tahu menghargai..
cintai pada yg tahu mencintai..
sayangi pada yg sgt menyayangi..
ya,kawan2 kita..anugerah Allah xternilai..
amanah untuk menjaga kita ^_^



kerna itu..
aku mengajarkanmu
i love you,
kerna itu aku memanggilmu sayang,
kerna itu aku dating denganmu,
kerana itu aku kerap menghabiskan waktu bersamamu,
kerna itu aku menyambut genggaman tanganmu,
kerna itu aku cuba menjaga sebaiknya dirimu..
kerna..
aku tidak mahu dirimu kembali memilih dia!
usahaku ini hanya demi satu tujuan:
membawamu mendekati sebuah cinta yg sgt indah.
suci tanpa noda,sangat mendamaikan..
jiwamu akan persis air yg mengalir,tenang..
airmata haru yg xmungkin sia2..
janjiNya pasti,syg.


..kejarlah cinta dari
Empunya Dunia sementara dirimu msh bernafas..








..aku yg menyayangimu keranaNya..



1 comment:

dzulfaqar said...

satu perkongsian yang menarik nad..
diri ni merindui mu..